Tuesday, December 9, 2008

belebak ubi

ari tu balik cuti raye haji kat kelantan tapi tak la lama..petang raya je dah kena bertolak balik...sebelum raye biasalah kena pi pasar dulu...tengah tengok barang..tiba-tiba hidung bau wangi sangat...jengok-jengok ada mak cik ni bawa kuih satu talam penuh 'rumbu'....nampak macam kenal je tapi tak tau nama...terus gi spot dia cari bau tadi...langsung angkat dua tiga 'ghial'...balik rumah tanya mak le..ingat 'bak' kat belakang dia...sebenarnye 'belebak ubi keledek'...henatm tiga biji one go...kalau tak ingat orang lain sure hentam habis....

sape2 tau resepi tolong bagi...mesti ada air mawar dalam dia sebab bau wangi sangat...ubi kekedek dah tentu ada...tepung tak tau jenis ape..letak dalam daun pisang bagi nampak triangle gunung dia...lepas tu kukus agaknye...

sorry tak sempat ambik gambo die..lupe lak..masa makan tu ada tetamu..langsung hilang hajat nak ambik gambo die

Friday, November 28, 2008

ahmad jais- kumohon kasih

l ramli - dara pujaan

zaleha hamid - jangan kau tangiskan


apa daaa...bikin malu kawan je...

was waiting for green light at bulatan kayangan, shah alam..came one waja...on the left illegal lane la...seemed in hurry...toss away cigaratte butt...kalau orang biasa tak pe..but from a supposed to be discipline personnels...this is not right but could be some mechanic sending the car to them...hope so...